dinsdag 30 december 2014

Glasvezelaanbieders op de vingers getikt - Totaal television

19 december 2013

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) eist dat glasvezelaanbieders de informatie naar de consument verbeteren en hun contracten verduidelijken.

Daarnaast moedigt de ACM investeringen aan die meer concurrentie by the use of glasvezelnetwerken mogelijk maken. Meer keuze en de ontwikkeling van nieuwe diensten zijn gunstig voor de consument, stelt de overheidswaakhond. De ACM stelde naar aanleiding van klachten van consumenten en meldingen in de media een onderzoek bij alle aanbieders van glasvezeldiensten in. Directe aanleiding changed into de huis aan huis-verkoop van glasvezelabonnementen die nodig zijn om de minimale afnamegraad van dertig procent te behalen die glasvezelexploitant Reggefiber als eis voor het begin van aanleg van het glasvezelnetwerk stelt.

Uit de informatie die de ACM heeft opgevraagd, blijkt dat niet alle contracten aan de regels voldoen. Het contract moet in ieder geval een concrete leveringstermijn bevatten. En dat gaat in sommige gevallen van voorinschrijving om te peilen of de minimale dekkingsgraad van dertig procent gehaald wordt nog weleens verkeerd. Consumenten die in deze fase een contract afsluiten weten vaak langere tijd niet zeker of en zo ja, wanneer zij over glasvezel kunnen beschikken. De ACM wil dat aan deze onduidelijke informatievoorziening een einde komt en dat consumenten bij het tekenen van een contract weten waar ze aan toe zijn. all rightmoet de glasvezelaanbieder de consument beter informeren over de voortgang van levering.

Joop - Leusden -

23/12/2013 08:03 uur

@Tim - Leiden, dat zeg ik very wellniet. Maar IPTV is geen verslechtering. Ik heb zelf op het Ziggo discussion board gelezen dat o.k.Ziggo aan het onderzoeken is om IPTV in te voeren. Beide hebben voor en nadelen. Ik denk dat IPTV meer voordelen heeft op termijn heeft dan DVB-C. Denk vooral aan de benodigde bandbreedte. Je hebt alleen de bandbreedte nodig van het kanaal wat je aan het kijken bent. De kwaliteit kan a hundred% hetzelfde zijn. En glasvezel is niets mis mee.

Tim - Leiden -

22/12/2013 19:19 uur

"KPN komt t.z.t. all rightmet veel betere streams". Dat zijn alleen nog maar geruchten, pure speculatie. Degene die dat naar buiten heeft gebracht heeft zijn berichten al weer weggehaald. Er is bovendien met geen woord gerept over 1:‍1 doorgifte van de mcast aanvoer. Begrijp me overigens niet verkeerd: Ik ben niet tegen glasvezel of IPTV. Ik, en vele met mij hebben gewoon een gruwelijke hekel aan de handelswijze, matige diensten en dominantie van KPN. Eerst op ADSL en nu weer op glasvezel! Sindsdien is het enkel stilstand en achteruitgang. Ps. XMS levert tegenwoordig all rightde KPN streams, dus eigen hardware kun je daar o.k.vergeten.

Tim - Leiden -

22/12/2013 19:06 uur

@Joop: Jij doet nu net alsof alles draait om de nieuwste techniek. Je maakt daarbij 1 denkfout: Niet alles wat nieuwer is is okaydaadwerkelijk een verbetering vanuit consumentenoogpunt. Dat IPTV voor de netwerkbeheerder makkelijker en efficiƫnter werkt is leuk, maar daar heeft de klant helemaal niets aan! Met KPN's IPTV implementatie hebben klanten alleen maar meer restricties en beperkingen in plaats van meer vrijheden, meer mogelijkheden en betere kwaliteit vergeleken met DVB-C by way of de coax.

Joop - Leusden -

22/12/2013 13:26 uur

ADSL gebruiker, ik ben het helaas voor jou niet met je eens. Jij blijft maar bij DVB-C alsof dat het beste is. Het is ondertussen zelfs verouderd. IPTV is een nieuw medium. En bij XMS o.a. kan je zelf je hardware uitzoeken en zelf openmen. alrightis niet bij alle glasvezel aanbieders IPTV slecht. KPN komt t.z.t. okaymet veel betere streams. Ik heb jouw geen min gegeven, jij mij wel. Belachelijk en te gek voor woorden. Het is mijn mening en die bepaal ik zelf. TotaalTV haal die duimen eens weg.

adsl gebruiker - Brunssum -

22/12/2013 11:forty one uur

@Joop. Anti is gekomen door de opstelling van KPN en dat je o.k.heel duidelijk ziet dat het wel anders kan. Kijk maar naar Caiway. Maar geloof me het gaat nooit bij RF op het netwerk komen. IPTV houdt meteen in dat ik afhankelijk van van hardware van de ISP met allen nadelen van dien. Heb ik het nog niet over de restricties,opname pakket, secundaire tv. Ja geen volwaardig DVB-C aanbod en zo je dus weer naar IPTV dirigeren. Ja op deze wijze zal ik nooit voor glas kiezen. Ben niet de enige.

Joop - Leusden -

22/12/2013 10:46 uur

Niet zo anti glasvezel s.v.p. IPTV is een zeer goed alternatief voor DVB-C. Alleen moet KPN Glasvezel loskoppelen van ADSL en VDL. Ik denk dat dat okaygaat gebeuren. Ik heb glasvezel FTTH en dit tevreden over. Alleen jammer dat het beeld iets minder mooi is, maar dat komt wel goed. Jaja ik weet het, van de anti galsvezel bond krijg ik nou tich belachelijke minnen. Voor deze keer heb ik het er voor over. TotaalTV haal die duimen eens weg.

adsl gebruiker - Brunssum -

20/12/2013 sixteen:forty uur

@E.versteegt. Reden waarom KPN ligt te prutsen? Omdat men nog de ADSL en VDSL klanten heeft. Denk okayaan het verhaal van de bitrates. Dus waar ligt het nu dan aan? Dat men vrijheden volledig afneemt o.k.niet nodig want dit wekt alrightergernis. Die klant krijgt KPN al helemaal niet over nu. Tel daar eens de keuze mbt je hardware bij. Ik zie het nu toch weer..streefdatum verlengd. guys krijgt een zware dobber aan Ziggo. men wil geen volwaardig DVB-C goed dan accepteer de gevolgen maar. FTTH NEE

adsl gebruiker - Brunssum -

20/12/2013 15:forty uur

@E.versteegt. Precies..men kan wel gaan streven maar de vraag is of men deze investering kan en wil doen. Het moet o.k.landelijk dekkend zijn. Investeer je niet vele miljoenen dan weet je dat je bij de membership KPN moet inkopen. Daar heb je je concurrentie met glasvezel..dochter ondernemingen nog even daargelaten. Ipv dat guys nu betere kwaliteit dan Ziggo levert en klanten weer vrijheden terug geeft en een volwaardig DVB-C aanbod. Streefpercentage is daarom very wellonzin. Wat wil KPN zonder glas?

adsl gebruiker - Brunssum -

20/12/2013 15:01 uur

Dat spelletjes wordt hier nu very wellgespeeld. En jawel de termijn is verlengd! Eerst de streefdatum start december..is dus niet gehaald er er staat nu well-known dat ze het bijna gehaald hebben(voor wat het waard is) en de datum nu Febr. is verplaatst. men komt okayaan de deur colportoren. Denk eens aan Kassa mbt Vodafone..en maar volhouden dat de contracten rechtsgeldig zijn. Dit moet gestopt worden.Je weet niet waar je aan toe bent. Tekenen zou ik toch al niet met wat die membership KPN er van maakt.

E Versteegt - Almere -

20/12/2013 eleven:26 uur

Goede zaak dat glasvezel nu bij ACM in het vizier is. Gelukkig kan overstappen nu inmiddels soepel. Alleen Vodafone snapt het nog niet helemaal. En wat betreft echt nieuwe diensten: Tsja, kom maar op met eigen apparatuur in de Reggefiber PoP's. Tele2 en Vodafone hebben de potentie, maar het vergt forse investeringen die blijkbaar alleen KPN aan kan (alleen become het geld op om de aansluitingen gigabit te maken).

Reageer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten