Het aantal analoge aansluitingen blijft dalen, maar de groei in het aantal digitale aansluitingen changed into voldoende om deze afname te compenseren. Het merendeel van de groei in het aantal digitale aansluitingen kwam voor rekening van IPTV by way of DSL- of glasvezelaanbieders. De kabelaanbieders zagen veel minder groei in het aantal digitale aansluitingen in this autumn.
Bijna 90 procent van de huishoudens met een tv-abonnement heeft nu een digitale aansluiting. Kabel is nog altijd de meest gebruikte technologie om television door te geven, met 54 procent marktaandeel in aantal aansluitingen. Wel neemt het aandeel af ten gunste van het steeds breder toegankelijke aanbod van tv-diensten via IPTV over DSL en glasvezel. DSL is nu goed voor 17 procent van alle digitale aansluitingen en glasvezel voor bijna 11 procent.
Het gecombineerde marktaandeel van Ziggo en UPC, sinds kort gefuseerd tot een kabelaanbieder met landelijke dekking, komt eind q4 van 2014 uit op bijna fifty four procent van de television-markt. Daarvan is bijna 34 procent afkomstig van Ziggo-klanten en 20 procent van UPC-klanten. KPN is tweede op de markt voor television-diensten met een marktaandeel van bijna 27 procent.
Telecompaper verwacht at het aantal tv-abonnementen redelijk stabiel blijft tot 2019, aangezien de penetratie van television-aansluitingen in huishoudens al vrijwel a hundred procent is. Steeds minder huishoudens nemen een tweede television-abonnement, er wordt in toenemende mate gebruik gemaakt van de mogelijkheid om reside en streaming video te kijken op pills, notebook's en andere apparaten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten