Het aantal analoge aansluitingen blijft dalen, maar de groei in het aantal digitale aansluitingen changed into voldoende om deze afname te compenseren. Het merendeel van de groei in het aantal digitale aansluitingen kwam voor rekening van IPTV by the use of DSL- of glasvezelaanbieders. De kabelaanbieders zagen veel minder groei in het aantal digitale aansluitingen in this fall.
Bijna ninety procent van de huishoudens met een tv-abonnement heeft nu een digitale aansluiting. Kabel is nog altijd de meest gebruikte technologie om television door te geven, met 54 procent marktaandeel in aantal aansluitingen. Wel neemt het aandeel af ten gunste van het steeds breder toegankelijke aanbod van television-diensten via IPTV over DSL en glasvezel. DSL is nu goed voor 17 procent van alle digitale aansluitingen en glasvezel voor bijna eleven procent.
Het gecombineerde marktaandeel van Ziggo en UPC, sinds kort gefuseerd tot een kabelaanbieder met landelijke dekking, komt eind this fall van 2014 uit op bijna 54 procent van de television-markt. Daarvan is bijna 34 procent afkomstig van Ziggo-klanten en 20 procent van UPC-klanten. KPN is tweede op de markt voor television-diensten met een marktaandeel van bijna 27 procent.
Telecompaper verwacht at het aantal television-abonnementen redelijk stabiel blijft tot 2019, aangezien de penetratie van tv-aansluitingen in huishoudens al vrijwel 100 procent is. Steeds minder huishoudens nemen een tweede tv-abonnement, er wordt in toenemende mate gebruik gemaakt van de mogelijkheid om reside en streaming video te kijken op capsules, notebook's en andere apparaten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten